Rekonstrukcija DV 110 kV “Podgorica-Danilovgrad-Perućica”, predstavlja novo investiciono ulaganje u elektroenergetsku mrežu. Ovaj 110 kV dalekovod je u pogonu od 1959. godine. Davne 1982. Godine izvršeno je povezivanje DV 110 kV “Perućica-Podgorica” na TS 110/35 kV “Danilovgrad”, po sistemu ulaz-izlaz, čime su dobijena dva dalekovoda “Perućica-Danilovgrad”, dužine 17,1 km, i “Podgorica-Danilograd”, dužine 17,6 km. U toku eksploatacije desile su se tri značajnije havarije do kojih je došlo zbog loših vremenskih uslova (olujni vjetar), i to 1962. kada je došlo do loma 4 stuba, 1974. kada je došlo do loma 7 stubova i 2019. godine kada je polomljen 1 stub. Tokom eksploatacije je uočen problem oštećenja provodnika zbog problema sa nosnim stezaljkama. Dodatno, analize su pokazale da je neophodno povećati propusnu moć dalekovoda naročito zbog zimskog režima angažovanja HE “Perućica” i eventualnog ispada nekog od susjednih dalekovoda. Imajući na umu i druge planove razvoja kao što su VE “Gvozd” i povećanje proizvodnih kapaciteta u HE “Perućica”, planirana je rekonstrukcija dalekovoda sa podizanjem prenosne moći do nominalne struje 630 A.
Kroz navedeni projekat je prvi put izvršena upotreba/ugradnja visokotemperaturnog provodnika malog ugiba (HTLS), koji dimenzijama odgovara postojecem provodniku AI/Fe 150/25 mm2. Na ovaj način se povećava prenosna moć uz upotrebu postojećih stubnih konstrukcija, što je ključna prednost primjene ovog rješenja. Upotreba ovog provodnika ne utiče na statiku stubova jer sile na stubovima koje se javljaju usljed postavljanja novog provodnika nijesu veće od sila koje su prouzrokovane postojećim provodnikom.
Na kompletnom DV 110 kV “Perućica-Danilovgrad-Podgorica 1” izvršena je zamjena postojećeg provodnika i opreme. U okviru ovog investicionog ulaganja preostaju i radovi na zamjeni zaštitnog užeta, antikorozovnoj zaštiti stubova i dodatnim mjerama na uzemljenju za koje se radi na pipremi tehničke specifikacije u cilju raspisivanja tenderskog postupka.
Vrijednost investicije je 3 miliona eura, a planirani rok završetka je 2026. godina.